Hina Mahkamah Gadis Ini Dihukum 30 Hari Penjara

 
Foto: Orange
Foto: Orange
MIAMISeorang remaja dari  Florida, Amerika Syarikat  bernama Penelope Soto, dijatuhi hukuman 30 hari penjara setelah ia melakukan penghinaan pada seorang hakim ketika proses perbicaraan.
 
Gadis berusia 18 tahun ini ditangkap atas sebab memiliki ubat terlarang jenis Xanax. Saat di perbicaraan Soto melakukan penghinaan terhadap Hakim Jorge Rodriguez Chomat.
 
Hakim Chomat, menganggap Soto tidak menghormati jalannya perbicaraan kerana dia selalu tertawa saat dibacakan tuntutannya.
 
"Ini bukan lawak, anda tahu, kita tidak berada di dalam sebuah klub sekarang," kata Hakim Chomat, seperti dikutip NewYork Daily News, Rabu (6/2/2013).

Hakim Chomat, mengharuskan Soto membayar wang jaminan sebanyak USD5.000   sambil mengatakan “bye-bye” atau “selamat tinggal”. Namun, ketika itu Soto menjawab “Adios”.
 
Hakim Chomat menganggap hal itu merupakan penghinaan bagi mahkamah sehingga Soto dipanggil lagi untuk menghadap dan menambah hukuman dendanya menjadi 10,000 dollar  lagi.
 
Soto yang tidak terima akan hal itu ia langsung berteriak kepada Hakim chomat dengan nada umpatan. Hakim Chomat, kembali memanggil gadis muda itu dan langsung memberinya hukuman 30 hari penjara kerana telah menghina  mahkamah.

Posting Komentar